פרסומים

התפרסם מ‏יום 6 בספטמבר 2012 - חנה גרפי

"אמא, אין לי חברים": איך לזהות ולטפל בילד דחוי

ילדים רבים בגילאי היסודי סובלים מקשיים חברתיים ומנידוי. בדיוק כמו בעיות אחרות שמתגלות בבית הספר, גם מבעיות חברתיות אסור להתעלם - וחובה לטפל. מהם סימני האזהרה ואיך תדעו אם יש צורך בהתערבות של איש מקצוע?


התפרסם מ‏יום 30 אוקטובר 2016 - חנה גרפי

הצד האפל של מלכי הכיתה

נראה שהילדים המקובלים בשכבה הם הכי מוצלחים, אהובים וחזקים, אבל מסתבר שלא הכל פשוט ב"ממלכה" וגם הם סובלים וחוששים מאוד למעמדם. אז למה כל כך קשה למלכי הכיתה ואיך ההורים יכולים לעזור?


התפרסם מ‏יום שלישי ‏14 ‏אוקטובר ‏2014 - חנה גרפי

גיל החביון: שיאה של התפתחות מבנה העצמי

במאמר זה מבקשת המחברת להניח את היסודות לתיאוריה חדשה אשר מציגה את גיל החביון כשיאה של התפתחות מבנה העצמי. לפי תיאוריה זו, גיל החביון הוא רב-משמעות מבחינת ההתפתחות הרגשית...


התפרסם מ‏יום שלישי ‏27 ‏דצמבר ‏2015 - חנה גרפי

דחייה חברתית בתקופת החביון - קושי בהתאמה לנורמות הכיתה

מאמר זה מוצע מודל על פיו דחייה חברתית היא תוצאה של קושי בהתאמה לנורמות הכיתה, הנגרם בשל התפתחות לא תקינה של העצמי. המחברת מתארת ומדגימה בעזרת תיאורי מקרה את הקונפליקטים עמם הילד צריך להתמודד בגיל החביון.


תיאורי מקרה דחייה חברתית בתקופת החביון התבוננות על פי תיאורית פסיכולוגית העצמי חנה גרפי, מ.א.

במאמר זה אגע בתופעה נפוצה בתקופת החביון: דחייה חברתית, ואתבונן בה בפרספקטיבה של פסיכולוגית העצמי. תיאוריות פסיכואנליטיות קלאסיות ממעטות להתייחס לתקופת החביון בכלל, ולתופעת הדחייה החברתית בגיל זה בפרט.